Aankomst Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Lieke Cosman - WaarBenJij.nu Aankomst Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Lieke Cosman - WaarBenJij.nu

Aankomst Sri Lanka

Door: Lieke Cosman

Blijf op de hoogte en volg Lieke

28 Januari 2014 | Sri Lanka, Colombo

Hoi allemaal,

Vanochtend om 05.15 lokale tijd hier (01.15 bij jullie) zijn Michelle en ik geland op Colombo. En ja, dit was een drama!
In Nederland hadden we al een dikke vertraging opgelopen van uiteindelijk een uur waardoor we bijna onze vlucht naar Colombo hadden gemist omdat we op Abu Dabhi over moesten stappen. We hadden het perfecte idee om op Abu Dabhi nog de laatste MAC te eten maar helaas, hier was dus geen tijd meer voor. We gingen dus met extreme honger en dorst het vliegtuig in en daar werd het ook niet echt beter... Het eten was niet normaal vies dusja, dan zullen jullie echt weten hoe ik erbij had gezeten :D
Toen kwamen we naar nog meer vertraging eindelijk op Colombo aan en we vergingen dus van de dorst en honger. Helaas verkochten ze op het vliegveld alleen maar alcohol (lees whisky +50%) hier hadden we dus niks aan. Daarnaast was er ook geen eten dusja, zat er niks anders op om ons naambordje te zoeken bij de aankomst hal. Hier werden we goed ontvangen en naar de stichting gebracht. We kwamen hier om 06.00 aan dus waren we heeeeeleeeeemaaaaaaaal gesloopt. Maarja hier begint de ochtend dan dus liepen we maar een beetje mee. We kregen een kopje thee met melk en suiker (hierover later meer)
Daarna zagen we onze kamer. Ziet er netjes uit, 2 apparte bedden, kast en een Hugo airco:). Helaas valt de stroom soms uit haha.
Toen kregen we ons eerste ontbijt ofja ontbijt we werden voorgesteld aan een Nederlandse mevrouw, Anja, die hier ook verblijft. Zij gaf ons een korte rondleiding maar ze moest gaan want ze gaat een paar dagen reizen, helaas daar gaat onze enigste Nederlander. Toen kregen we echt het ontbijt, eigenlijk curry met rijst maar we mochten een boterham met jam, mierenzoet, zo zoet dat ik de zelfs niet kon opeten.
We zijn daarna naar het dorpje gegaan. In het begin al meteen verdwaald. Een meneer sprak ons aan en vroeg waar we heen gingen. Hij wees ons netjes te weg en wat bleek het was de pastoor van het dorp! We mochten meteen zijn kerk zien, echt zo gaaf. Helemaal met glas en kei groot van hout.
Daarna gaf hij ons een lift Nasr het dorpje, hier was het maar eng zoveel grote auto's en tuktuks en weet ik het allemaal. Helaas hadden ze hier geen simkaart dus moesten we naar Colombo. Ook nog een heel avontuur en heb al in het Engels af kunnen dingen bij die man van de tuktuk auto!
Toen we terug kwamen kregen we een echte grote rondleiding van een bewoonster die hier al heeeel lang woont. Echt geweldig we mogen bij de kleine kinderen stage lopen! Super schattig en lief en heb er helemaal zin in. Daarnaast is er nog zoveel te doen bij de andere groepen die hier zijn op deze locatie dus mogen we altijd helpen, zelfs verpleegtechnische handelingen dus dat is echt fijn.
We (of ja vooral ik) gigantisch benieuwd naar het eten vanavond, zo een slechte eter als ik lust natuurlijk geen gekke dingen haha.
Het internet is trouwens heel slecht op de iPad en laptop dus probeer wel wat op mijn blog te zetten maar als dit klein is, is omdat het internet zo slecht is.

Hele dikke kus & tot het volgende bloh

• 28 Januari 2014 - 13:12

Jans En Sjaak:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Wat al een belevenissen zo. Wel fijn dat we mee kunnen genieten van alles via deze site . Leuk hoor . Nu eerst maar even wennen aan alles ook het eten. Groetjes.

• 28 Januari 2014 - 14:02

Servi:

Go with the flow

• 28 Januari 2014 - 14:58

Bianca Marcelis:

Liekjeee, wat fijn dag je er bent en dat je inmiddels gegeten hebt haha ik kan me nog goed herinneren dat we op je laatste stagedag in het ziekenhuis met renske enorm hebben gelachen over jou eet*probleem* haha IK lUST NIKS Behalve aardappelen groenten vlees.. zit ze daar in verweggistan met eten waarvan je zelf de naam niet kunt uitspreken hihi en wat gaaf bij de kleine kindjes.. wat je het liefste wilde!! Dit gaat geweldig worden! Heel veel plezier en pas goed op jezelf! Dikke kus xx

• 28 Januari 2014 - 18:07

Lisanne:

Wauuuww lieke! Wat een indrukken al allemaal. En wat klinkt het super gaaf! Ik kijk er echt heel erg naar uit om te zien wat je allemaal meemaakt en naar die lieve kindjes. Al i
    Heb ik ook al een andere kant van de kindjes gehoord haha ;-). Veel plezier en geniet ervan!

• 28 Januari 2014 - 20:05

Iloooooon:

Hee nichtje
    Joh wat een reis er al naar toe zeg! Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgende blog ;) xxxxxxxxx

• 28 Januari 2014 - 23:17

Alma:

Hoi Lieke,
    Nou nou, dat was een pittige start.....alles went zullen we maar zeggen...ook het eten. Sterkte ermee en tot je volgende blog. Xx

• 28 Januari 2014 - 23:58

Marleen:

Hé Lieke fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Laat het allemaal over je heen komen en geniet zoveel mogelijk.
    Effe wennen natuurlijk en je eetgewoontes zijn ook hier goed gekomen. Heel veel plezier en succes. xxx