Week 1 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Lieke Cosman - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Lieke Cosman - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Lieke Cosman

Blijf op de hoogte en volg Lieke

02 Februari 2014 | Sri Lanka, Colombo

Hey Allemaal,
Hier weer een update wat er deze week allemaal gebeurt is.
Michelle en ik moeten allebei nog gigantisch wennen aan het tijdverschil, ondanks dat het maar 4,5 uur is.
Om 11 uur 's avonds zijn we nog helemaal niet moe en 's ochtends kunnen we amper ons bed uit.
Het is heel onduidelijk in welk plaatsje we nu precies leven.
Officieel zitten we in Colombo (volgens de kaart).
Maar ze noemen dit plaatsje: Elakanda, Hendalla, Wattala
Waarom, we zijn hier nog niet uit. Want er rijden bussen naar Elakanda, dan kom je dus hier uit waar wij zitten. Maar ze noemen het ook wel Hendalla Wattala. Erg wazig allemaal.
Wij denken dat het meer zoiets is als Regio, gemeente, plaats, wijk. Maar of dit zo is, we don't know

Afgelopen donderdag zijn we naar het luxe 4 sterren hotel Pegasus geweest hier om de hoek (zie foto's). Hier voelde we ons helemaal thuis! Helaas is het strand hieraan helemaal niet mooi omdat in Colombo een kei grote haven ligt en al die troep komt, je raadt het al hier terrecht.
Toen we terug kwamen dacht ik even lief te zijn hier om alvast even mee de was op te vouwen (want dit was echt veel!) en mijn bedoeling was om hierna terug naar de kamer te gaan. Helaas werd dit verkeerd begrepen en ben ik gewoon kei hard aan het werk gezet en uiteindelijk Michelle ook haha. Bekaf!
's avonds gingen we wel weer hier eten, maar echt KEI lief, ze hadden een speciale pan met eten voor ons gemaakt wat minder pittig was zodat we kunnen wennen aan het pittige eten hier. Dit smaakte een beetje naar Mie. in ieder geval het was eetbaar, zelfs voor deze Cosman!

Vrijdag hebben we eigenlijk niks gedaan, een beetje hier rondgelopen en gehangen. Dit beviel best wel:). De andere Nederlandse mevrouw is weer terug en die herinnerde ons bij het eten erin eens aan dat we ons Stage werkplan nog moesten schrijven (HELEMAAL VERGETEN) dus dit was grote paniek. Hier hebben we echt tot 's avonds laat aan gewerkt en het is nog steeds niet af.
Deze avond hadden ze tijdens het avondeten AARDAPPELEN gemaakt. Het leek wel alsof ik in de hemel was.

Zaterdag & Zondag zijn we naar Negombo geweest (zie foto's). Het strand is hier ook niet echt mooi maar het was niet zo vies als hier dus dat was wel fijn. We hebben hier lekker kunnen chillen en even 'luxe' uiteten geweest. Ik had kip gegeten natuurlijk en was helemaal blij.

Waar we dus achter zijn gekomen waarom zie hier in het weeshuis geen vlees eten is omdat alle boeddhisten vegetarisch zijn omdat wanneer je vlees eet eigenlijk mee doet aan een 'moord' plegen. Dit was dus even slikken. Gelukkig in restaurantjes die op toeristen gericht zijn hebben dit wel.

Morgen begint onze eerste stage dag! Erg spannend en ik denk ook erg zwaar. We lopen 13 uur per dag stage 5 dagen in de week dus reken maar uit hoeveel dit is.

Dikke kus en jullie horen snel hoe de eerste paar dagen stage zijn verlopen!

P.s de foto waar je alleen maar wat gras ziet en een wit beest die is voor Pim --> die houdt van geiten...

• 02 Februari 2014 - 14:58

Jessica:

Woooow hahaha das even stressen dan met swp!
    wel fijn dat jullie een leuk weekend hebben gehad.
    Jeetje wat een lange dagen zeg. Gelukkig hebben jullie elkaar♥
    heel veel succes morgen!
    xxx

• 02 Februari 2014 - 18:18

Alma:

Lekker weekje achter de rug zo......morgen begint het echte werk. Succes en veel plezier. Xx