Visum problemen - Reisverslag uit Hendala, Sri Lanka van Lieke Cosman - WaarBenJij.nu Visum problemen - Reisverslag uit Hendala, Sri Lanka van Lieke Cosman - WaarBenJij.nu

Visum problemen

Door: Lieke Cosman

Blijf op de hoogte en volg Lieke

14 Februari 2014 | Sri Lanka, Hendala

Ja jongens, kak.

Het Sri Lanka avontuur van 5,5 maand ziet er niet meer zo rooskleurig uit als dat het er uit zou had moeten zien.
Toen we in Nederland achter ons visum aangingen werd door alle partijen die hier bij betrokken zijn (school, contactpersoon van de stichting en de ambassade) verteld dat we hier op een toeristenvisum moesten komen en dan als we hier waren een vrijwilligersvisum zouden krijgen.
Helaas werd ons meteen duidelijk gemaakt dat dit niet gaat, omdat ze hier in dit land niks van vrijwilligers moeten hebben. Er werd ons verteld dat we na deze 30 dagen een visum voor 3 maanden konden aanvragen en daarna nog eens voor 6 maanden.
Helaas pindakaas voor ons, dat laatste doen ze dus bijna nooit...

Nu is ons dus verteld dat we ons visum kunnen verlengen voor 2 maanden (dan is het april) dan het land uit moeten en daarna weer terug komen om het te verlengen voor 3 maanden.
Het is heel erg ingewikkeld omdat sommige mensen zeggen ja dit lukt met gemakt, zeg dat je Sri Lanka een mooi land vind en blablabla. Andere zeggen dus neenee, dit is super ingewikkeld, het gaat je niet lukken etc. etc.

We moeten nu dus maar afwachten en kijken of dit gaat lukken en werken. Misschien hebben we tegen die tijd wel geluk en zit er een chil iemand daar achter die balie en geeft ons dat visum of dus niet. Het ligt dus allemaal erg ingewikkeld.

We shall seeeee,
Maar nu zijn jullie dus iig op de hoogte.

kusss xxxxxx

• 14 Februari 2014 - 07:18

Jans :

Dat is pech hebben hoop voor jullie dat alles goed komt en anders......... Maar dat zie je tegen die tijd wel . Hier alles oke koud en nat. Groetjes van ons

• 14 Februari 2014 - 07:22

Anja Monten:

Jeetje Lieke, hier zit je ook niet op te wachten. Nu hopen dat ze daar mee werken. Anders is het wel een hele grote tegenvaller. En wisten ze dit op school dan ook niet? Het allerbeste en we hopen op een goede afloop. Wij duimen hiervoor jullie. Dikke kus, Anja.

• 14 Februari 2014 - 08:06

Servi:

ff naar india en terug?

• 14 Februari 2014 - 08:28

Melvin Meijer:

Dat is zeker geen fijn vooruitzicht... Succes in ieder geval en ik hoop dat het goed komt!

• 14 Februari 2014 - 12:13

Marcel Cosman:

Toen ik je verslag las, kwam ik op hetzelfde idee als Servi. Misschien biedt die constructie de meeste kans op succes.

Hartelijke groeten, Marcel

• 14 Februari 2014 - 12:51

Anne:

Wow dat is zwaar klote! Maar stel je komt even naar Australië kan je dan niet vanuit hier een regelen? Des te meer reden om langs te komen! Voor de rest heb je het denk ik super naar je zin! Hoop ik :)! Xxxxxx

• 14 Februari 2014 - 21:03

Alma:

Wat een gedoe zeg.......geniet gewoon verder en laat jouw contactpersoon voor deze stage hier een oplossing voor zoeken. Don't worry. Xx

• 18 Juli 2016 - 13:10

Mandy:

Hoi Lieke,
    Ik wil vrijliggerswerk gaan doen in sri lanka, ik vroeg me af of het gelukt is met jullie visum?
    Alvast bedankt!

gr. mandy