Week 5 - Reisverslag uit Hendala, Sri Lanka van Lieke Cosman - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Hendala, Sri Lanka van Lieke Cosman - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Lieke Cosman

Blijf op de hoogte en volg Lieke

02 Maart 2014 | Sri Lanka, Hendala

Hai hai hai,

Ondertussen dat iedereen 'lekker' aan het carnavallen is en gigantische katers heeft, bevalt het hier prima!
We zitten hier nu al meer dan een maand en dat betekend dat we al bijna op de helft van onze stage zitten. En natuurlijk is er deze week weer heel wat gebeurt.
Ik heb de in en outs van het ziekenhuis hier in Sri Lanka mogen bewonderen! De ontsteking in mijn oog werd eerder erger dan minder dus moesten we weer naar de dokter. De dokter maakte zich kei veel zorgen en ik mocht dus naar het ziekenhuis. Daarnaast is Michelle ook meteen onderhanden genomen want haar wond op haar voet was nog meer gaan ontsteken. Antibiotica en de hele mikmak zit hier natuurlijk ook bij inbegrepen!
Nou, toen naar het ziekenhuis. Na 1,5 uur wachten werd ik eindelijk is een keer geroepen in de meest grote chaos die ik ooit in mijn leven gezien heb. We snapten niet dat dit een ziekenhuis kon zijn haha. Maarja eenmaal bij de oogarts bleek er dus een virus in mijn oog te zitten en werd ik terug gestuurd met 3 antibiotica kuren voor 10 dagen. Tjah, en in Nederland zouden ze zeggen aan een virus kunnen we niks doen dus antibiotica is nutteloos. Dit valt goed onderuit te halen want het doet toch echt iets want ik kan al weer bijna mijn hele oog open doen (dit lijkt een hangend oog namelijk).
Wat dus wel echt een domper was is dat we dit weekend zouden gaan raften maar door onze geweldige ontstekingen kon dit helaas niet. Ons plan voor drie dagen weekend was dus voor niks geweest. Dus zijn we vrijdag maar Colombo ingegaan en heb ik beschaafd wat spullen gekocht, heb al aan Albufeira gedacht in de zomervakantie haha want ik had een bruin tasje nodig dus die ligt hier nu al in de kast!
Michelle had alleen echt zoveel hoofdpijn dat we naar huis terug gingen en hier zijn gebleven. Dus zaterdag & zondag zijn we maar weer aan het zwembad gaan liggen haha.
Dit was ook nog wat, ze zeggen dat de poort hier 10 uur op slot gaat dus wij heel braaf om kwart voor 10 aankomen, was de poort dus al op slot. Dus Michelle haar tas al over de poort heen gegooid, ik gooide mijn oude turntalenten in de strijd en klom over die poort, HARSTIKKE STOM, komen die waakhonden aanrennen dus ik wist niet hoe snel ik terug moest klimmen echt bots kei hard tegen die poort aangesprongen en als een verwilderde kat over de poort geklommen met als gevolg onder de blauwe plekken haha.
Zondag WERDEN WE MEGA GESTALKED. Dit was gewoon eng. Vanaf een uur of 10 's ochtends tot 6 uur 's avonds. Die jongens wilden een vriendschap sluiten en vroegen om daar met ons op te proosten met thee, nou zoiets gays hadden we nog nooit gehoord en ze gingen onmogelijk weg. Dus zijn we na het avondeten snel gevlucht haha.

Daarnaast gaan we vanaf a.s. zaterdag twee weken reizen naar het Noorden. Hier is het internet dus blijkbaar super slecht dus heb waarschijnlijk twee weken geen internet en zullen jullie niks van ons horen!
De route is in ieder geval als volgt:
We starten in Colombo aan gaan richting Kitulgala, hier willen we onze verloren rafturen inhalen want dit willen we natuurlijk niet missen, en gaan daarna door naar Hatton om te slapen want dit blijkt bij dat raften heel duur te zijn. Maar als we daar toch iets vinden slapen we daar. Daarna gaan we naar Delhousie, daar beklimmen we Adam's Peak. Dit is een berg van 5.200 tredens (echt waar beginnen we aan) die we dus echt vrijwillig gaan belopen. Papa heeft me alleen wel bang gemaakt door een verhaal te vertellen dat daar dus echt dikke wespen zitten haha, maar al die beesten die we hier al overleefd hebben, dan moet dit ook goedkomen. Na Adam's peak gaan we door naar Dambulla om even te slapen en daarna door naar Polonnaruwa, hier ligt een Boeddha van 14 meter lang dus die gaan we als geliefde cultuur mensen even bekijken haha. Hierna gaan we naar Anuradhapura om, met de fiets jaja, tempels te gaan bekijken. Als dit er weer op zit gaan we naar het Wilpathuthu National park. Hier hoop ik rond mijn verjaardag aan te komen dat ik mijn eerste wilde olifant in mijn leven kan zien en dat dan ook nog is op mijn verjaardag haha :D:D. Na dit gaan we door naar Kalpitiya en hier blijken zwermen van dolfijnen te leven dus gaan we die ook even van dichtbij bekijken en dan is het alweer tijd om terug naar de stichting te gaan om weer stage te gaan lopen.

Stage is echt helemaal geweldig. Het projectje wat ik heb met Dinu lukt heel goed. Ik ben haar ook aan het leren kruipen en laatst stond ze al zelf in haar bed! Dit was echt super leuk om te zien omdat ik haar hierop aan het trainen ben. Daarnaast was Michelle ook super blij omdat haar projectkindje uit zichzelf is gaan zitten en bleef zitten! Michelle is dat haar aan het leren, dus deze week waren we helemaal gelukkig haha.
Ook mochten we deze week zwemmen met kindjes van een andere groep die al wat meer konden. Nou die kinderen waren zo blij dat ze mochten zwemmen dat ik en Michelle gewoon de slappe lach hadden gekregen omdat ze zo wild door dat water gingen haha.

Daarnaast is de Maladiven ook geboekt voor een week!!! haha, lekker luxe :D.

En verder, ik ben al 4,5 kilo kwijt in een maand dus ja, schiet al lekker op haha. Het gevoel van iedere avond met honger gaan slapen en iedere ochtend met honger wakker worden wordt al normaal haha. Dat eten blijft ook echt een ramp.

Ook heb ik nog wat foto's toegevoegd.

Groetjes
Lieke

  • 04 Maart 2014 - 12:47

    Jans:

    Hoi Lieke goh weer heel wat beleeft. Leuke foto's mis alleen de foto van je oog haha.
    Ja wat zijn wij dan verwent hier in Nederland. Maar daar kom je alleen achter als je het niet hebt.
    Heb je de carnaval gemist. Of viel het mee?
    Heeeeeel veeel plezier de komende weken en heel veel foto's maken hoor we zijn erg nieuwsgierig .
    Doe voorzichtig groetjes. ook van Sjaak.

  • 14 Maart 2014 - 22:57

    Paul:

    Net een heel verhaal getikt. Is mijn verbinding ineens verbroken. Das lekker. Ik hou het nu maar kort. Je komt denk ik nooit te weten wat ik allemaal had getikt.
    Jeetje Lieke wat een avontuur. Dit is wel heel gaaf.
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Ik ben wel wat vroeg maar misschien lees je het wel veel te laat. Lieke de groeten van heel de family uit Dongen en nog veel leer en werk plezier.

  • 18 Maart 2014 - 12:32

    Marcel Cosman:

    Hoi Lieke,

    Van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag. Maak er samen met Michelle een fijne dag van. Ik heb zelfs nog geprobeerd je te bellen, maar dat gaat om de één of andere reden niet. Mariëtte stuurt nog een WhatsApp naar Marijke en vanavond gaan we ook nog Edward bellen.

    Feestelijke groeten, Marcel

  • 18 Maart 2014 - 21:07

    Arno:

    Hi Lieke,

    Ook de felicitaties vanuit Pijnacker.

    Arno, Aga en Jesper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Jullie kunnen hier mijn verhalen lezen over mijn stage in Colombo, Sri Lanka

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 982
Totaal aantal bezoekers 13202

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 08 Juli 2014

Stage Sri Lanka

Landen bezocht: