Week 2, deel 2 - Reisverslag uit Hendala, Sri Lanka van Lieke Cosman - WaarBenJij.nu Week 2, deel 2 - Reisverslag uit Hendala, Sri Lanka van Lieke Cosman - WaarBenJij.nu

Week 2, deel 2

Door: Lieke Cosman

Blijf op de hoogte en volg Lieke

09 Februari 2014 | Sri Lanka, Hendala

Hey allemaal!

Woehoeeeeeeeee, Pim heeft zijn vliegticket geboekt en komt hier naartoe voor een maand. Ik ben zo blij :D:D

De eerste week zit er al weer bijna op. Maandag t/m vrijdag stage gelopen en 65 uur is toch behoorlijk veel. Dit weekend zijn we daarom ook niet iets gaan bezichtigen gewoon puur omdat we veel te moe waren om maar iets te ondernemen. Vrijdag zijn we zelfs vroeg gaan slapen, haha.
Zaterdagochtend lag er hier een briefje voor ons op tafel van twee Duitse meisjes die hier gezeten hadden en die gaven heel wat spullen van hun aan ons. Bijvoorbeeld muggenspray en kakkerlakkenspray (!!)Dit blijken we dus echt nodig te hebben.
Dus over beesten gesproken:
- We hebben de eerste echte rat gezien, echt walgelijk... De Duitse meisjes vertelde dat in het vrijwilligershuis (waar wij dus zitten) gigantisch veel ratten leven dus we zijn nu echt bij alles op onze hoedde dat we niet zo een beest tegen komen. Ze vertelde ons zelfs een verhaal dat bij een andere Nederlandse vrijwilligster een rat op haar schouders was gevallen toen ze 's nachts naar de wc was gegaan, dit durven we nu dus echt niet meer.
- MICHELLE HEEFT EEN SLANG GEZIEN. Ik was zo bang dus ik ben op een stoel gaan staan en we hebben een andere Duitse vrijwilliger geroepen en die heeft de weg vrij gemaakt voor ons zodat we veilig naar onze kamer konden gaan. Helaas hebben we de slang niet meer gezien dus hij zit hier nog gewoon ergens.....
- In Michelle's klamboe zat echt een beestachtige grote spin. We wisten niet of die levend of dood was dus heb ik als een held op sokken er eerst kei veel muggenspray op gesprayd in de hoop dat als die nog zou leven dan dood zou gaan. Daarna had Michelle een knoop in de klamboe gelegd en tikte tegen de spin aan zodat deze zou vallen. Kei hard gillen natuurlijk! Hierna waren we deze alleen kwijt dus we durfde niet meer in de buurt van Michelle's bed te komen. Uiteindelijk hebben we dit toch gedaan en was de spin mors dood:). Schouderklopje voor onszelf!

Gisteren zijn we naar het Pegasus hotel geweest om te gaan zwemmen en eigenlijk niks te doen en te slapen. 's Avonds hebben we hier ons eerste wijntje gedronken en we waren zo gelukkig dat we eindelijk iets anders konden drinken dan water. We moesten allebei bijna huilen van geluk haha. Wat een wijntje wel niet met een mens kan doen, dus we hadden maar de hele fles besteld het maakte ons niet meer uit we waren ZO gelukkig. Daarnaast hadden we ook nog een bord vol lekker eten: kip en friet (zie foto). We konden ons geluk niet op!
Toen we terug kwamen bij de stichting werden we door de baas uitgenodigd om daar nog wat biertjes te komen drinken. Ook hier stond nog eten op tafel (zijn vrouw is Engels) en dit was Lasagna. Nou iedereen kent mijn verafschuwing naar lasagna maar ik heb dit met veel plezier en heel mijn bord leeg gegeten. Zelfs van een biertje kon ik genieten terwijl ik dit normaal echt te goor voor woorden vindt. Wat goed eten en drinken wel niet met je kunnen doen.
Tijdens het eten hadden we de geadopteerde dochter van de baas ontmoet, Deshani. Ze is 15 en spreekt heel erg goed Engels. We hadden haar meegevraagd om vandaag (zondag) naar het zwembad te gaan.
Ze was mee gegaan en dit was erg gezellig! (Zie foto) Zo konden Michelle en ik goed onze Engelse skills oefenen.
Verder doen we vandaag nog een beetje rustig aan en gaan een zelfgemaakte salade eten, bijtanken voor de volgende week haha.

Kuskus en tot de volgende blog

  • 09 Februari 2014 - 15:17

    Marijke:

    He mop, weer een lekker verhaaltje hoor...ratten, slangen, spinnen pfffff. Gelukkig zie ik je op Skype nog steeds lachen en je klamboe goed dicht doen haha. Op een foto zag ik zelfs worteltjes en bonen....liek dat was vast een koningsmaal. Tot app, Skype, fb.

    Liefs knufkus
    mama xx

  • 10 Februari 2014 - 00:47

    Marcel Cosman:

    Hoi Lieke,

    Best wel een enge bedoeling daar zo af en toe met al die beesten. Daar tegenover staan hele mooie foto's. Wel lang werken en ongetwijfeld gaat het niveau waarop je moet werken langzaam maar zeker omhoog. Veel plezier tevens op Sri Lanka.

    Hartelijke groeten, Marcel

    P.S. Ik heb ons aangemeld voor de mailinglist. Dan merken we meteen dat je blog is ververst.

  • 10 Februari 2014 - 08:12

    Jans:

    Jakkes ben ook geen held met ongedierte. Wat zullen jullie geschrokken zijn. Ja geen vakantie maar hard werken lees ik al. Maar ja je ziet zo nog eens wat van de wereld. Gezellig dat Pim komt. Hoorde het al van hem. Geniet van alle sen tot horens.

    Groetjes Sjaak en Jans

  • 11 Februari 2014 - 15:43

    Meike:

    Hey Lieke,

    Ik moest even bij lezen! Wat een avonturen beleef je daar zeg... je schrijft ook zo heerlijk grappig. Die beesten daar lijken me echt afschuwelijk; ik hoop maar dat je levend thuis komt!!!!!!! Is jullie stagewerkplan inmiddels al af?? ;-)

    Groetjes,

    Meike



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Jullie kunnen hier mijn verhalen lezen over mijn stage in Colombo, Sri Lanka

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 13216

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 08 Juli 2014

Stage Sri Lanka

Landen bezocht: