Bye bye Sri lanka - Reisverslag uit Hendala, Sri Lanka van Lieke Cosman - WaarBenJij.nu Bye bye Sri lanka - Reisverslag uit Hendala, Sri Lanka van Lieke Cosman - WaarBenJij.nu

Bye bye Sri lanka

Door: Lieke Cosman

Blijf op de hoogte en volg Lieke

22 April 2014 | Sri Lanka, Hendala

Hey allemaal,

Misschien hebben sommige van jullie het al gelezen op facebook maar maandag is mijn avontuur in Sri lanka afgelopen, het visum wordt niet verlengd. Als je denkt hu? Dit was toch al gedaan, ja dit klopt, tot en met 8 April want toen 'moesten' we naar Thailand om daar weer opnieuw een drie maanden visum aan te vragen want hier in Sri Lanka verlengen ze zelden voor een tweede keer je visum.
Eenmaal de laatste dag in Bangkok vertelde die meneer bij de ambassade dat dit allemaal niet kon, wat erg raar is, omdat dit in Nederland en Duitsland wel kan. Maar nee, hij had echt gelijk want hij werkte hier al drie jaar en die mensen die wij gesproken hadden wisten het niet (toch gek dat die dan niet naar de ambassade zijn gehoeven en wij wel maar oke!).
Deze meneer kon ons alleen een visum voor een maand geven tot en met 23 mei. Zeer balen dus. Nogmaals proberen te verlengen is geen optie omdat ik dan mijn visum voor een vierde keer verleng/aanvraag en ja, dat doen ze hier niet. Deze optie viel al weg. Daarnaast had ik nog gekeken of ik tot 23 Mei kon blijven en daarna 10 Juni met Pim terug zou kunnen vliegen naar Sri lanka want dan zou onze vakantie beginnen, maar helaas dit was ook geen optie omdat deze data's te dicht op elkaar zitten waardoor ik ook vier keer heel snel achter elkaar een visum aanvraag en dit wordt natuurlijk afgekeurd.
Dusja, de enigste optie was naar huis te gaan zo snel mogelijk en onwijs hard duimen dat ik straks in Juni hopelijk nog wel terug kan.

Dit alles bij elkaar is behoorlijk ***, als ik zeggen mag. Eerst Afrika dat niet door ging en nu dit weer, ik kan eigenlijk alleen maar huilen maarja daar schiet je hier ook niks mee op! Ik ruim mijn spullen nu maar alvast een beetje op en ben mijn tas maar al een beetje aan het pakken (heb gisteren als troost namelijk maar 3 tassen, een jurkje en nog heel wat meer gekocht).

Dusja tot maandag in Nederland,

Liefs

  • 22 April 2014 - 13:21

    Mandy:

    Jeetje Lieke, wat jammer! Duim voor je dat je in juni weg kan! X

  • 22 April 2014 - 22:10

    Alma:

    Jeetje Lieke....dat is vette pech...knap balen....dikke shit enzovoort. Maar daar heb je niets aan; gewoon doorgaan met ademhalen en er nog het beste van maken deze week. Het is niet anders....sterkte en vergeet niet nog even te genieten. Liefs Alma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Jullie kunnen hier mijn verhalen lezen over mijn stage in Colombo, Sri Lanka

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 2299
Totaal aantal bezoekers 13195

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 08 Juli 2014

Stage Sri Lanka

Landen bezocht: